Православные храмы

Храмовый комплекс Архангела Михаила (в Дарнице)

В год 1000 летия Крещения Руси было принято решение о строительстве…

Храм Рождества Иоанна Предтечи (на Зверинецком кладбище)

На Зверинце существовало 2 кладбища: Зверинецкое кладбище…
Публикации

Семь Столпов Православия. III и IV Вселенские Соборы. Христологические споры

С завершением Второго Вселенского Собора оканчиваются арианские смуты,…

Биография почившего патриарха Алексия II, Предстоятеля Русской Православной Церкви

Святейший Патриарх Алексий (в миру Алексей Михайлович Ридигер) родился 23…

“У жертву Богові треба приносити все найкраще, в тому числі і найкращі роки життя”

У чому полягає молодіжна робота в Церкві? Це, перш за все, місія серед таких же молодих, як ви самі.

Своїм прикладом життя, благородними прагненнями, благочестям, а також готовністю допомогти своєму товаришу стати на шлях  справжньої віри ви можете підштовхнути малоцерковних чи невіруючих людей прийти до Церкви. За вашою поведінкою в суспільстві дуже чітко і ясно спостерігають, і будь-який невірний крок є “каменем” не тільки “в ваш город”, але й в “город” всієї нашої Церкви і може бути причиною того, що конкретна людина не ходить до Церкви, власне, через вас. Є країни (наприклад, Болгарія), де переважна більшість православної пастви — це молоді люди. Їх не виховували в вірі. Вони самі знайшли Христа і Його Церкву, і тому їх віра не є механічною, а живою. Тому ніколи не забуваймо пораду преподобного Серафима Саровського: “Спасися сам, і навколо тебе тисячі спасуться”,— бо люди бачитимуть  нашу ревність, наші добрі діла, чисте серце і живу віру.

Не лише ревні молитви, відвідування храмів Божих і справи милосердя під силу молодим. Все це, звичайно, необхідне, але цього недостатньо. Кажуть, що “молодь — наше майбутнє”. І це правда. Бо християнський шлюб повинен і може дати Церкві юне покоління, виховане у страху Божому і за заповідями благочестя. Повернути світові правильне розуміння шлюбу можуть тільки християни, до того ж багато залежить від тих, хто лише починає шлях подружнього життя чи готується стати на нього.

Церква — це велика родина, а сім’я — це мала  церква. За словами прп. Паїсія Афонського: “Коли зникне християнська сім’я, зникне

все — і чернецтво, і священство”. Треба дивитися на сім’ю не як на обтяжливі окови, а як на школу благочестя, любові, працьовитості, вір-ності, терпіння.

В жертву Богові треба приносити все найкраще, в тому числі і найкращі роки життя. І хоча як останній, так і перший у притчі Спасителя мають однакову нагороду, але кожен повинен пам’ятати, що ніхто не знає свого останнього дня, тому кожну хвилину свого життя ми повинні намагатися використати з максимальною користю. Мо-лодість — найкращий час людини і найкращий час для служіння Богу.

Тим, що Церква багата святістю, ми зобов’язані материнській молитві, батьківсь-кому благословенню, християнській теплоті сімейних стосунків. Наприклад, бабуся, сестра і брат святителя Василія Великого причислені до лику святих, а святитель Григорій Богослов вважав себе вічним боржником своєї матері.

Окремо треба сказати про нові засоби транспорту, комунікації, інформації. Вони роблять світ маленьким, а нас всіх — населення різних континентів — близькими сусідами. Найновіші досягнення і винаходи, зокрема, такі, як Інтернет, повинні використовуватися нами лише на добро. Це теж є справою молодих, оскільки більша частина людей старшого віку з різних причин не дуже схильна користуватися цими речами. А серед молоді є багато тих, хто цікавиться новинками і може багато зробити, використовуючи досягнення науки і техніки. Ми знаємо, що в Інтернеті є окремі православні сто-рінки — офіційні сайти Української Православної Церкви, деяких єпархій. Ми також маємо можливість для швидкого і якісного спілкування не лише телефоном, але й більш досконало і сучасно — електронною поштою. Отже варто використовувати ці хороші винаходи людства у церковних інтересах, для залучення нових людей, для організації нових цікавих справ та обміну досвідом.

Наша Церква потребує молодих і розумних людей, які зможуть встояти у своїй вірі. І нам необхідно ділитися досвідом, переймати навики і напрацювання наших братів в інших Помісних Православних Церквах. У цій справі не повинно бути меж і поділу на нації. Все те, що успішно робиться православними в інших країнах, зокрема, Росії, Польщі, Сербії, Болгарії, Греції, а також у Прибалтиці, Америці і Африці, повинно вивчатися нами і засвоюватися.

Але молодь залишається молоддю. “Блаженний, хто змолоду був молодим”, — говорив поет. Шлях до мудрості, досвіду, безперечно, лежить через помилки, тимчасові розчарування, болючий пошук Світла і Добра. Але після падіння людина повинна обов’язково вставати. Тому і премудрий Соломон каже: “Радій, юначе, у твоїй молодості, і нехай серце твоє зазнає щастя за днів твого юнацтва; іди, куди тебе веде твоє серце, за тим, що чарує твої очі, але знай, що за все це Бог на суд тебе поставить. Гони тугу з твого серця й віддали від себе лихо; але і молодість, і чорний волос — марнота” (Екл. 11, 9–10).

Високопреосвященніший АВГУСТИН, Архієпископ Львівський і Галицький

 
Поиск на сайте
Календарь
ukrline.com.ua Rambler's Top100 ya.ts ya.me Mu